Informace zákonným zástupcům

Informace pro zákonné zástupce žáků 1. stupně o obnovení omezeného provozu po 25. 5. 2020

V souvislosti s uvolňováním mimořádných opatření Vlády ČR, poskytujeme informace o obnovení omezeného provozu na prvním stupni, o možnosti účastnit se vzdělávacích aktivit a také o souvislostech spojených s jejich organizací.

Od 25. 5. 2020 bude umožněna osobní přítomnost žáků na prvním stupni.

Vzdělávání bude od 25. 5. 2020 do 30. 6. 2020 nepovinné, nebude nutné omlouvat žáky, pokud nebudou k výuce od 25. 5. 2020 přihlášeni. Žádnému žákovi (přihlášenému i nepřihlášenému) se absence nezapočítává do absence uváděné na vysvědčení.

Je jen na vašem rozhodnutí, zda budete Vaše dítě do školy posílat. Škola se bude snažit zabezpečit výuku dle podmínek, které jsou uvedeny níže, ale pochopitelně je nezbytně nutné vědět, kolik žáků do školy přijde.

Co Vás čeká, když se rozhodnete nevyužít nabídky obnovení výuky?
Vše bude pokračovat podle doposud nastavených pravidel. Základem výuky do 30. 6. 2020 je distanční vzdělávání (výuka doma). 
Zákonný zástupce doručí do školy Prohlášení o neúčasti žáka ve výuce. Prohlášení je ke stažení ZDE nebo k vyzvednutí ve vestibulu školy, případně v kanceláři školy. Prohlášení můžete odevzdat osobně do schránky nebo kanceláře školy, zaslat poštou, případně zaslat podepsané a oskenované na email: skola@synam.cz Prohlášení odevzdejte prosím do 25. 5. 2020.

Co Vás čeká, když se rozhodnete využít nabídky obnovení výuky?
-
pečlivě prostudovat všechny informace uvedené níže
- neprodleně vyplnit elektronický dotazník a odeslat ho (nejpozději 18. 5. 2020 do 12:00 hodin), odkaz na dotazník obdržíte 11. 5. 2020 zprávou v DM Software, případně e-mailem, pokud máte ve škole více dětí, vyplňte dotazník pro každé dítě zvlášť
- doručit do školy Žádost o přítomnost ve škole. Žádost je ke stažení ZDE nebo k vyzvednutí ve vestibulu školy, případně v kanceláři školy. Žádost můžete odevzdat osobně do schránky nebo kanceláře školy, zaslat poštou, případně zaslat podepsané a oskenované na email: skola@synam.cz   
- vyplnit Čestné prohlášení, které dítě odevzdá při prvním vstupu do školy. Čestné prohlášení je ke stažení ZDE nebo k vyzvednutí ve vestibulu školy, případně v kanceláři školy. 

Provozní doba kanceláře školy - pracovní dny od 7:30 do 15:00 hodin.

Než se rozhodnete, zvažte následující podmínky a pravidla nastavená školou v souladu s pokyny MŠMT ČR:

1. Dítě musíte přihlásit do 18. 5. 2020 do 12:00 hodin k docházce od 25. 5. 2020. 
2. Pokud dítě nastoupí později, je to možné, ale přihlášení musí být dle bodu 1,přihlásit  žáka dodatečně není možné.
3. Omlouvání žáků přihlášených k docházce do školy probíhá podle Školního řádu, absence se však nezapočítává. Škola bude požadovat omluvenky a informaci, zda žák bude nadále do skupiny docházet.
4. Škola bude potvrzovat přítomnost žáka ve škole, po dobu přítomnosti žáka ve škole nelze čerpat ošetřovné.
5. Provoz školy pro žáky bude od 8,00 do 16,00 hodin. Ranní družina není možná.
6. Ranní příchody budou pravděpodobně upraveny pro jednotlivé skupiny tak, aby se žáci nehromadili před školou. Kdy bude čas vašeho dítěte pro příchod do školy, a kterým vchodem půjde, sdělíme zákonným zástupcům přihlášených žáků do 21. 5. 2020 emailem. Předpokládáme, že příchody jednotlivých skupin žáků budou v časovém rozmezí od 7:45 do 8:15 hodin.
7. Odpolední odchody žáků budou dle času, který uvedete v elektronickém dotazníku a žádosti. Přesto pravděpodobně budete požádáni o vyzvednutí (samostatný odchod dítěte z budovy školy) v určený čas (rozmezí minut, podobný systém jako při ranním příchodu), ale to vše záleží na počtech žáků a jejich času odchodu. Čas odchodu není možné měnit, proto prosíme, vyplňte žádost odpovědně.
8. Odpolední přítomnost bude umožněna i žákům, kteří nenavštěvují v běžném režimu školní družinu a bude pro všechny bezplatná.

Škola nemůže zaručit, že výuku dětí povede jejich třídní učitelka. Naopak, je velice pravděpodobné, že výuku budou zajišťovat v mnoha případech asistentky pedagoga, odpoledne vychovatelky. Skupiny budou téměř jistě mixem dětí z více tříd a pojedou podle zvláštních rozvrhů. Rádi bychom dodrželi skupiny podle jednotlivých tříd se stávajícími třídními učiteli, ale vzhledem ke stanovení počtu maximálně 15 žáků na jednu skupinu, a k personálním možnostem školy, to nebude možné. Definitivně rozhodneme a nastavíme skupiny a jejich rozvrh až po 18. 5., kdy budeme teprve mít všechny potřebné informace.

Skupiny žáků budou vytvořeny k 25. 5. 2020 (i s těmi, kteří budou mít možnost nastoupit později) a budou neměnné do 30. 6. 2020. Skupiny budou stejné i pro odpolední činnost školní družiny. Z tohoto důvodu bude naplněnost skupin tvořena i s ohledem na časy odchodů vašich dětí ze školy.
Předpokládáme výuku hlavních předmětů v rozsahu zadaných úkolů domácí výuky bez výchov. Výuka tělesné výchovy v běžné podobě, včetně plavání není možná. Venkovní pobyt bude možný pouze v omezeném rozsahu. I při odpoledních aktivitách uvnitř školy musíme dodržovat stanovené rozestupy mezi žáky.

Školní stravování bude zajištěno formou oběda dodávaného v zatavených krabičkách přímo do třídy. Pitný režim bude zajištěn jen u oběda. Děti budou muset mít vlastní příbor, svoje pití na celý den a svačinu.

Při otevření škol je nutné dodržet řadu organizačních, hygienických a bezpečnostních pokynů, které byly vydány Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy dne 30. 4. 2020:

„OCHRANA ZDRAVÍ A PROVOZ ZÁKLADNÍCH ŠKOL V OBDOBÍ DO KONCE ŠKOLNÍHO ROKU 2019/2020“

Cesta do školy a ze školy

Při cestě do školy a ze školy se doporučuje dodržovat obecná pravidla chování stanovená krizovými opatřeními, zejména:
Zakrytí úst a nosu ochrannými prostředky.
Dodržení odstupů 2 m.

Příchod ke škole a pohyb před školou

Pohyb žáků před vstupem do školy organizuje škola podle těchto principů:
Poučte své děti, že není přípustné shromažďování osob před školou. 
Před školou dodržovat odstupy 2 m v souladu krizovými nebo mimořádnými opatřeními.
Pro všechny osoby nacházející se před školou platí povinnost zakrytí úst a nosu.
Žáky při příchodu před školou vyzvedává pověřený pedagogický pracovník podle předem stanoveného časového harmonogramu.
Škola stanoví zároveň pravidla a časový harmonogram pro odchody žáků ze školy na základě vyplněné Žádosti o přítomnosti žáka ve škole.


Vstup do budovy školy

Vstup do školní budovy je umožněn pouze žákům, nikoliv doprovázejícím osobám. To platí i při odchodu ze školy.
Pedagogové odvedou žáky do tříd po skupinách, aby nedocházelo ke kontaktu mezi skupinami.
Po příchodu do třídy si každý žák umyje ruce mýdlem a pedagog zajistí desinfekci rukou.
Všichni žáci i zaměstnanci školy nosí ve společných prostorách mimo určenou třídu roušky.
Každý žák bude mít s sebou na den minimálně 2 čisté roušky a sáček na uložení roušky.
Použití roušek ve třídě stanoví pedagog.
Žák je povinen dodržovat stanovená hygienická pravidla; jejich opakované nedodržování, po prokazatelném upozornění zákonného zástupce, je důvodem k nevpuštění žáka do školy, popřípadě k vyřazení žáka ze školní skupiny.

V budově školy 

Přesuny skupin žáků, pohyb na chodbách, návštěva toalet či společných prostor budou zorganizovány tak, aby byly minimalizovány kontakty jak mezi skupinami, tak jednotlivci včetně zaměstnanců školy.
Při přesunech budou dodržovány odstupy 2 m vždy, když je to možné (nejméně 1,5 m).
Jednotlivé skupiny budou mít odlišný rozvrh dne tak, aby se zamezilo potkávání jednotlivých skupin na chodbách, toaletách a venkovních prostorách na pozemku školy.
Toalety jsou vybaveny tekoucí pitnou vodou, mýdlem v dávkovači, nádobou na dezinfekci a jejím dávkovačem a jednorázovými papírovými ručníky pro bezpečné osušení rukou.
Před obědem si žáci ve své třídě umyjí ruce a provedou desinfekci rukou.
Rouška se odkládá pouze při samotné konzumaci jídla a pití do vlastního sáčku.
Pokrmy bude vydávat personál školy. Strávníci mají vlastní příbor.
Úklid a dezinfekce toalet probíhá minimálně jednou denně.
Třídy a další prostory budou pravidelně větrány během dne.

Ve třídě

Ve třídě, která bude určena pro jednotlivou skupinu žáků bude maximálně 15 žáků, každý žák bude mít svoji vlastní lavici. Lavice budou postaveny tak, aby rozmezí mezi jednotlivými žáky bylo 2 m.
Složení skupin žáků se stanoví předem a je neměnné. Žáka nelze zařadit do skupiny později než k 25. 5. 2020.
V průběhu vzdělávání, kdy žák sedí v lavici, nemusí nosit roušku s výjimkou situací, o kterých rozhodne pedagog.
Při sejmutí si každý žák ukládá roušku do sáčku.
Žáci si po každém vzdělávacím bloku vydezinfikují nebo umyjí ruce ve své třídě.
Škola vede evidenci o docházce žáků do školy.

Při podezření na možné příznaky COVID-19

Nikdo s příznaky infekce dýchacích cest, které by mohly odpovídat známým příznakům COVID-19 (zvýšená tělesná teplota, kašel, náhlá ztráta chuti a čichu, jiný příznak akutní infekce dýchacích cest), nesmí do školy vstoupit.
Při podezření na špatný zdravotní stav, bude žákům změřena teplota bezkontaktním teploměrem.
Pokud žák vykazuje některý z možných příznaků COVID-19, bude umístěn do předem připravené samostatné místnosti a bude kontaktován zákonný zástupce s požadavkem na okamžité vyzvednutí žáka. O podezření se bude informovat krajská hygienická stanice. Ostatní žáci skupiny budou přeřazeni do jiné (dosud nevyužívané) třídy, dle možností se změní aktivita na pobyt venku s povinným nošením roušky, dokud není známý zdravotní stav indisponovaného žáka.

Rizikové skupiny žáků

Ministerstvo zdravotnictví stanovilo následující rizikové faktory:
I. Věk nad 65 let s přidruženými chronickými chorobami.
II. Chronické onemocnění plic (zahrnuje i středně závažné a závažné astma bronchiale) s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou.
III. Onemocnění srdce a/nebo velkých cév s dlouhodobou systémovou farmakologickou léčbou např. hypertenze.
IV. Porucha imunitního systému, např.
a) při imunosupresivní léčbě (steroidy, HIV apod.),
b) při protinádorové léčbě,
c) po transplantaci solidních orgánů a/nebo kostní dřeně,
V. Těžká obezita (BMI nad 40 kg/m2).
VI. Farmakologicky léčený diabetes mellitus.
VII. Chronické onemocnění ledvin vyžadující dočasnou nebo trvalou podporu/náhradu funkce ledvin (dialýza).
VIII. Onemocnění jater (primární nebo sekundární).
Do rizikové skupiny patří každý žák, který osobně naplňuje alespoň jeden bod z bodů II. – VIII., uvedený výše nebo pokud některý z bodů naplňuje jakákoliv osoba, která s ním žije ve společné domácnosti.

Doporučuji, aby zákonní zástupci zvážili tyto rizikové faktory, pokud žák patří do rizikové skupiny, a rozhodli o účasti žáka na vzdělávacích aktivitách s tímto vědomím.

Před prvním vstupem do školy žák předloží písemné Čestné prohlášení o neexistenci příznaků virového infekčního onemocnění podepsané zákonným zástupcem žáka. Dokument naleznete ZDE nebo k vyzvednutí ve vestibulu školy, případně v kanceláři školy. 

Žák přinese podepsaný dokument první den obnovené docházky do školy. Pokud zákonný zástupce tento dokument nepodepíše, nebude žákovi osobní účast ve škole umožněna.

Bude-li zájem o přítomnost žáků přesahovat organizační, technické nebo personální možnosti školy, bude rozhodnuto o přijetí žáka do skupiny na základě žádostí zákonných zástupců podle kritérií:
- věk dítěte
- závažný důvod zákonného zástupce (zákonný zástupce prokáže, že pracuje)
- mladší sourozenec v prezenční výuce
- pořadí došlé žádosti
- los.

Mgr. Jakub Velecký
ředitel školy

PŘÍLOHY:

Prohlášení o neúčasti žáka ve škole - odevzdat do 25. 5. 2020

Žádost o přítomnost ve škole - odevzdat do 18. 5. 2020

Čestné prohlášení o bezinfekčnosti - odevzdá žák při prvním vstupu do školy


10.05.2020 | Mgr. Jakub Velecký