Nový předmět TEM
Tvořivé a efektivní myšlení...
Máme za sebou více než čtvrtletí výuky nového předmětu Tvořivé a efektivní myšlení (TEM). Výuka probíhá v sedmém ročníku a zatím splňuje naše očekávání.
Co TEM přináší nového? Je to předmět, který má velmi blízko k informatice, ale z jejího běžného rámce na mnoha místech vybočuje. Je zaměřen velice prakticky a dává dětem významnou průpravu do života. Žáci by se zde měli naučit, jak už název napovídá, tvořivě a efektivně myslet. Co to však skutečně znamená? Hlavní přínosy předmětu jsou dva:
- být ve své kreativitě svobodní a nenechat se omezovat žádnými hranicemi
- naučit se hledat řešení a umět vyřešit nejrůznější problémy.
Během výuky je posilováno kritické myšlení, schopnost ověřování pravdivosti informací a hledání údajů z více zdrojů. Je hezké, že se děti naučily rozpoznávat živočichy a rostliny, teď je čas učit se rozeznat lež od pravdy.
Výuka je rozdělena do čtyř základních etap:
1) počítačová grafika
2) vektorová animace
3) 3D modelování a tisk
4) algoritmizace a programování.
Všechny čtyři oblasti nabízí velké množství možností, jak bystřit mozek, hledat nejvhodnější řešení a současně nechat naplno rozběhnout fantazii a své výtvarné vidění světa.
Děti se neučí stylem "kam kliknout", ale často dostávají komplexní zadání úloh, k jejichž řešení se musí dobrat pokud možno samostatně.
Po prvním čtvrtletí za sebou máme grafickou část. Děti se naučily upravovat digitální fotografie. Nejedná se jen o uživatelské úpravy a retuše, ale i o tvůrčí přístup ke grafice. A tak vznikají zajímavé fotomontáže a koláže fotografií. Praktické využití najdou tyto dovednosti při tvorbě plakátů, přáníček a dalších grafických výtvorů.
01.12.2018 | Mgr. Jakub Velecký