Distanční výuka
Co a jak při učení doma?
Kde najdu zadanou práci?
Základním zdrojem informací s přehledem zadaných úkolů je web školy - stránky tříd. Žáci druhého stupně mají v mnoha předmětech k dispozici také virtuální učebny Google Classroom.
Je distanční výuka povinná?
Ano.
Kdo má omlouvat neúčast na distanční výuce?
Absenci omlouvá zákonný zástupce písemně nebo telefonicky třídnímu učiteli, nejpozději dva pracovní dny po absenci.
Jak komunikujeme?
Hlavním a oficiálním komunikačním kanálem mezi žáky a učiteli je školní e-mail v doméně synam.cz. Z jiných účtů není možné využívat všechny služby, které k výuce používáme.
Jak často mám kontrolovat školní e-mail?
Minimálně dvakrát denně - ráno a odpoledne.
Jak se dozvím, že mám online hodinu?
Ve školním informačním systému DM Software je budoucí online hodina označena modrou ikonkou "i", kde může být vepsána poznámka od vyučujícícho. Všichni pedagogové využívají k pozvání na online hodiny i další komuniklační kanály.
Jak probíhá online hodina?
Tyto hodiny pořádáme v prostředí Google Meet. Pozvánku zasílá vyučující.
Je lepší pracovat na mobilu nebo na počítači?
Větší komfort má studující vždy na počítači, nehledě k tomu, že tam je větší jistota funkčnosti všech komunikačních služeb.
Jak řešit technické problémy?
Pokud něco nefunguje, učitelé jsou připraveni Vám pomoci. V závažných případech volejte 603 447 596.
Vážení rodiče, milí žáci,
tento článek si klade za cíl přinést odpovědi na nejčastější dotazy ohledně distančního vzdělávání a obecně nastínit naši filozofii domácího vzdělávání. Vyučovací proces se skládá, zjednodušeně řečeno, z vysvětlování a z procvičování. Na naší škole jsme se rozhodli kombinovat synchronní výuku (online hodiny - vysvětlování) s výukou asynchronní (samostatné procvičování). Neorganizujeme souvislé online vzdělávání podle rozvrhu na celé dopoledne. Naším cílem není lámat rekordy v počtu uskutečněných online hodin, ale skutečně děti něco naučit. Určitě není vhodné nutit děti sedět 6 až 8 hodin u počítače. Současně je vedeme k samostatnosti a zodpovědnosti sami za sebe. Čas asynchronní výuky si navíc mohou žáci organizovat sami. Z hlavních předmětů mají žáci zadánou práci na celý týden. Zadávání práce v oblasti tzv. výchov omezujeme na nutné minimum. Také bereme v úvahu, že je spousta rodin, kde je více sourozenců na jeden počítač, tam by se souvislé online výuky mohl účastnit vždy jen jeden.
Věříme, že ve vzájemné součinnosti žáků s učiteli a rodiči tuto nelehkou situaci zvládneme.
20.10.2020 | Mgr. Jakub Velecký