Projekt: Já třídím, ... a ty?
... ekologický projekt pro 9. třídy
Žáci obou 9. tříd se v pátek 11. 6. zúčastnili ekologického projektu " Já třídím, ... a ty?.
Cílem projektu bylo zopakovat s žáky pravidla tříděním odpadů, podnítit jejich zájem o stav životního prostředí, snažit se je aktivně zapojit do péče o životní prostředí a pokusit se podchytit jejich prostřednictvím i ostatní v boji pro zkvalitnění životního prostředí.
Celý projekt zahájila exkurze do místní firmy LIKO, kde byla žákům zopakována pravidla pro třídění odpadu v domácnostech, byli upozorněni na časté chyby při třídění a na odpad, který vůbec nepatří do kontejnerů na separovaný materiál. Žáci dále "na vlastní kůži" viděli proces třídění plastů a seznámili se s jeho dalším využitím. V průběhu exkurze byl kladen důraz na předcházení vzniku odpadu – to je cesta do budoucna.
Druhou fází projektu bylo zhodnocení stavu „hrobu odpadu“. Bohužel díky koronavirové situaci byl hrob odpadu vyhodnocen až po dvou letech od založení oproti plánované roční frekvenci.
Vyhodnocení rozkladu jednotlivých materiálů (největším překvapením byl stav mikrotenového sáčku):
Vůbec nenalezeno: ohryzek z hrušky, slupka od banánu, mikrotenový sáček, kus bavlněné látky, neopracované dřevo
Nalezeno ve značném stádiu rozkladu: papírový leták
Nalezeno bez výrazných známek rozkladu: skleněná láhev, hřebíky – náznaky rozkladu vlivem koroze, víčko od plechovky, pet láhev, logo odpad z 3D tiskárny, tetrapak
Nově do hrobu vložen následující materiál: papírová rulička od kuchyňských utěrek, igelitová taška, hliníkové víčko od jogurtu, plastový sáček od bonbonů, slupka od melounu, použitá žvýkačka, borová šiška, část polystyrenového obalu na jídlo. Z důvodu delšího časového úseku vyhodnocení byly opakovaně vloženy následující materiály - mikrotenový sáček, papírový leták, bavlněná a polyesterová látka.
Následně žáci zhlédli dokument o plastech v oceánech. Projekt byl zakončen skupinovou soutěží zaměřenou na získané poznatky z tohoto dne, samozřejmě nesměla chybět odměna pro vítěze.
13.06.2021 | Mgr. Pavlína Daňková