0 Třída 5.B | Základní škola Svitavy, nám. Míru 73

Třída 5.B

Český jazyk

Zájmena, Mě - mně, do 3.4.

30.3.

Český jazyk (2 hodiny)

1. hodina

Tmavá učebnice: str. 100 napište si do ŠS nadpis Zájmena neurčitá, nemusíte opisovat celý rámeček, pouze si vypište, co do zájmen neurčitých patří. (někdo, něco, ....)

K tomu si do ŠS napište cv. 15, čtěte pozorně, pod tímto cvičením máte nápovědu!

2. hodina

Tmavá učebnice: str. 100 napište si do ŠS Zájmena záporná a opět si je vypište. K tomu si opět do ŠS udělejte cv. 17. 

Pozor - př. Venku někdo křičí. - Máte použít záporné zájmeno - tedy: Venku nikdo nekřičí. 

Pokud máte možnost mi tato 2 cvičení poslat  e-mailem, nemusíte je psát do ŠS, ale pošlete mi je e-mailem v pondělí 30.3.

31.3. 

1. hodina:

Popis předmětu - hračka nebo zvíře (opět můžete posílat e-mailem nebo napsat do ŠS, ofotit a poslat). Prosím čitelně. Pošlete do pátku 3.4. 

Obsah popisu: vztah k hračce, zvířeti, proč sis danou věc zvolil, k čemu jsi ji dostal, vzhled (velikost - malá, velká, štíhlá...., materiál: z čeho je ta věc - plyš, plast, ..., barva ....)

1.4. 

2 hodiny:

1. hodina:

Skloňování zájmen osobních

- tmavá učebnice str. 101 - přečti si nahlas obě tabulky a udělej si ústně cv. 1

např. Oni tě chtějí navštívit. Tady máš peníze a kup si něco na oblečení. ....

- do ŠS si opište z tmavé učebnice na str. 102 nahoře modrou tabulku, udělej si u ní vykřičník, je to důležité

Zopakujte si pády. Zapamatujte si, že pokud chcete správně určit mě/mně ve větě, je důležité správně si určit pád. Mě píšeme v případě, že ve větě zjistíte 2. nebo 4. pád. - mě - tě. Mně píšeme v případě, že ve větě zjistíte 3. nebo 6. pád. - mně - tobě)

Např. Přijď ke mně. (bude mně - protože přijď ke komu, k čemu - 3. pád -  k tobě), Nezapomeň na . (bude mě - protože nezapomeň na koho, na co - 4. pád - na tě).

Zkuste si udělat na str. 102/cv. 4. do ŠS. (Můžete si za větu psát i správný pád).              

2. hodina:

Bajky - zopakujeme si pojem bajka. Vzpomínáte si? 

Opiš si do sešitu Čtení

Bajka je krátký příběh, ve kterém vystupují zvířata, mluví jako lidé, mají vlastnosti jako lidé, najdeme v ní ponaučení (radu). 

Přečtěte si bajku, odpovězte na otázky a namalujte malý obrázek. (bude na e-mailu).

2.4.

Český jazyk (2 hodiny)

1.hodina:

Do ŠS si napište z tmavé učebnice na str. 102/cv. 5 a 6 (pořád procvičujeme pády)

2. hodina:

Přísloví 

Zopakujte si, co je přísloví. Posílám na email pracovní list. 

3.4. 

Český jazyk

1. hodina:

tmavá učebnice: str. 104/11,12 ústně s odůvodněním, cv. 13 na fólii

Koncem týdne pošlu opět správná řešení ke všem zadaným cvičením. Proto prosím posílejte mi na e-mail pouze cvičení, která po vás chci.

Ať se vám daří a práce vám jde pěkně od ruky.

Mějte se hezky a buďte zdraví!


29.03.2020 | Mgr. Petra Grundová