0 Třída 5.B | Základní škola Svitavy, nám. Míru 73

Třída 5.B

Český jazyk

Opakování gramatických jevů, diktát, online hodina

Milí páťáci,

tento týden budeme hodně opakovat. Ve středu 20.5. v 8:00 bych se s vámi ráda setkala na online hodině (max. na 30 minut). Asi 5 minut před začátkem online hodiny vám pošlu na školní e-mail (synam.cz) odkaz na videohovor, ke kterému se přihlásíte kliknutím na odkaz. Potřebné informace vám pošlu na e-mail. 

Po (2 hodiny):

1) Zopakujte si slovní druhy. 

2) Přečtěte si následující text, opište do ŠS a splňte úkoly dle zadání:

Na statku

Strýc chová na svém statku zvířata. Jeho statek je velký a prostorný. Má dvanáct koní, stádo hovězího dobytka a ovce. Dům hlídají dva psi. K hospodářství patří také lesy, rybník, ovocný sad a velká zahrada.

Z textu vypiš:

1 podstatné jméno, 1 přídavné jméno, 1 zájmeno, 1 číslovku, 1 sloveso, 1 předložku, 1 spojku

3) Opakuj si slovní druhy online. Klikni zde: 

http://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_5.roc/slovni_druhy1.htm 

4) Čti si knihu za měsíc KVĚTEN.

Út (1 hodina):

UČ světlá: str. 166/diktát č. 2 - ČTYŘLÍSTEK - diktát, prosím, nikam nepište, pouze si ho přečtěte a zdůvodněte si všechny gramatické jevy. Probereme si ho na online hodině ve středu 20.5. v 8:00. 

St (2 hodiny):

1) ONLINE HODINA - 8:00. Připrav si UČ světlou: str. 166/ diktát č. 2 ČTYŘLÍSTEK

2) Přiřaď správné číslo k popisu slovního druhu do ŠS:

1. Podstatná jména                 Zastupují podstatná jména nebo na ně ukazují.

2. Přídavná jména                   Spojují slova nebo věty.

3. Zájmena                              Vyjadřují děj.

4. Číslovky                              Vyjadřují vlastnosti podstatných jmen.

5. Slovesa                               Vyjadřují počet nebo pořadí.

6. Příslovce                             Vyjadřují zvuky.

7. Předložky                            Píší se odděleně, ale čtou se dohromady s dalším slovem.

8. Spojky                                 Uvozují věty.

9. Částice                                Názvy osob, zvířat, věcí, vlastností a dějů. 

10. Citoslovce                         Odpovídají na otázky: Kde? Kdy? Jak?

Čt (2 hodiny):

1) Popros někoho z rodiny, aby Ti nadiktoval diktát: UČ světlá str. 166/diktát č. 2 ČTYŘLÍSTEK

2) Zopakuj si pravidla: 

https://www.pravopisne.cz/2009/12/shoda-2/

+ UČ tmavá: str. 128 a 131

3) Procvičuj:

https://www.pravopisne.cz/2015/08/shoda-prisudku-s-podmetem-pravokviz-10/

Pá (1 hodina): 

Doplň i/y/a/o. Pište do ŠS.

zajíci utekl__  do nory, kuřata zobal__  zrní, ovce se pásl__, tiskárny tiskl__  dokumenty, diváci sledoval__  film, mraky se rozehnal__, nebe se vyjasnil___, lucerny svítil__, knihy se půjčil__, vejce se rozbil__, světlo svítil__, motýli létal__  na květiny, kliky se leštil__, lékařky léčil__, žárovky praskl__, studenti se učil__, zboží se vyprodal__, slečny se líčil__, pokladničky se naplnil__, zákazy se porušil__, papíry se vytiskl__, děti se učil__, okna se čistil__, ženy se seznámil__, káva se vylil__, prádlo se žehlil__, kohouti kokrhal__, ptáci zobal__, bábovka se snědl__, diváci tleskal__, nádobí se umylo__

Všechna cvičení mi pošlete na e-mail: petra.grundova@synam.cz nejpozději do 24.5. Děkuji.

Mějte se krásně, ať se vám práce daří !!!


17.05.2020 | Mgr. Petra Grundová