Dějepis
11. zadání, Kultura starověkého Řecka, do 20. 5.
Dobrý den šesťáci,
blížíme se ke konci dějin starověkého Řecka. Dnes a v pátek se podíváte na kulturu ve starověkém Řecku.
St 13. 5. - ZEPŘEDU DO SEŠITU:
práce s učebnicí na s. 78 - 80 - číst
na s. 81 - 85 -> číst + doplnit výpisek
13. 5., Kultura starověkého Řecka
Věda a vzdělání: A___________(A___________zákon), Pythágorás (Pythágorova věta: a2 + b2 = c2)
Filozofie: A___________, Sokrates, Platón
Lékařství: Hippokratés (Hippokratova přísaha)
Řecké písmo: a_________ -> později se z ní vyvinula a_________ (ruské písmo) a latinka (Evropa – ČR)
Sochařství: zobrazení krásy lidského těla v p_________, Feidiás
Malířství: malby na keramice: amfory – vázy
Literatura: Homér – eposy I_____ a O___________, H___________ (otec dějepisu)
Řečnictví: D_____________ – filipiky – útočné řeči proti Filipu Makedonskému
Řecké divadlo: hrálo se na počest boha D_________, t__________ (vážné hry), k__________ (veselohry)
amfiteátr – divadlo pod širým nebem, půlkruhové hlediště
herci – pouze m_____, měli na sobě masky
Olympijské hry: konané jednou za __ roky na počest boha D_____, první se konaly ve městě O_______ 776 př. n. l., během her dodržován mír, soutěžili pouze muži, cena – v__________ v________
Pá 15. 5. - ZEPŘEDU DO SEŠITU:
práce s učebnicí na s. 82 -> číst + doplnit výpisek
15. 5., Řecká architektura
- veřejné stavby (úřední budovy, ch_____, l_______, t________, d_________, s__________ s_________), materiál – nejčastěji mramor
- dórský, iónský a korintský sloup - nakreslit sloupy do sešitu:
- DÓRSKÝ IÓNSKÝ KORINTSKÝ
Krásný den.
13.05.2020 | Mgr. Barbora Hudská