0 Třída 7.A | Základní škola Svitavy, nám. Míru 73

Třída 7.A

Český jazyk

4. Velikonoce

Dobrý den,


milí žáci, děkuji vám všem, kteří jste mi zaslali vaše domácí práce. Přestože máme již 4. zadání, stále nemám od některých z vás vůbec nic - proto prosím posílejte!!!


Chtěla bych vás ujistit, že rozumím tomu, že pro vás může být samostudium náročné. Snažte se přesto prosím vypracovávat cvičení sami a teprve pro kontrolu vyhledat správné řešení ve výsledcích. Nezapomínejte na to, že až se vrátíme zpět do školních lavic, nebude už čas na to vše probírat od začátku. Projděte si svá cvičení znovu se správnými výsledky a případné chyby si opravte. Tímto se rovněž učíte a příště stejnou chybu nebudete opakovat.


Tento týden je z hlediska výuky zkrácený, protože nám začínají Velikonoce a krátké prázdniny (doposud žádné prázniny nebyly, i když někteří si to myslí). Práce bude tedy méně a pak nastane zasloužený odpočinek. I když nebudete moci jít koledovat, přeji vám, ať si je užijete.

PONDĚLÍ - SLOH


1. Přečti si o vzniku a významu Velikonoc na této internetové stránce:
http://knihovna.obecmokre.cz/zvyky-a-povery-velikonocni


2. Do sešitu Sloh udělej krátký zápis o Velikonocích, a to následovně:


a) opiš 2 jarní pranostiky

b) Napiš nadpis Velikonoce a opiš 1. větu po číslo 33 (na začátku 3. řádku). Dál přejdi na Svatý týden, napiš tento podnadpis a názvy jednotlivých dnů. U každého dne napiš 1. větu, u posledních dvou dnů 2 věty (Boží hod velikonoční a Velikonoční pondělí).

c) Nakonec si vyber jednu z koled a opiš. Můžeš nakreslit velikonoční obrázek.

ÚTERÝ: MLUVNICE


1. Pracovní sešit 2. díl str. 31 / 1b) - přečti si souvětí a vypracuj úkoly 1 - 9. (kromě č. 8).

2. Str. 31 / 10 - zkus dané věty změnit na souvětí - stačí napsat rovněž do pracovního sešitu. Z podtržených slov vytvoř celou větu (např. Přes zákaz = Ačkoli nám to zakázali, ...

STŘEDA: LITERATURA


1. Doplněný zápis z 1. dílu- zkontroluj si:

Příběh se odehrává v italském městě Verona v 16. století. Zde žily dva významné rody – Montekové a Kapuleti– které se mezi sebou už dlouho neměly rády.
Mladý Romeo z rodu Monteků na plese uvidí krásnou Julii z rodu Kapuletů. Zamilují se do sebe na první pohled, jejich rodiny by ale tuto lásku nedovolili. A tak druhý den oba milence tajně oddá duchovní otec, protože doufá, že jejich svatba pomůže jejich rodiny usmířit (nebo vlastními slovy).


2. Podívej se na 2. část filmu Romeo a Julie - můžeš se samozřejmě podívat na celý, nebo opět pouze na následující minuty filmu:
0:07 - 0:08, 0:10 - 0:15:30, 0:17 - 0:19:20, 0:21 - 0:22:30, 0:28 - 0:32:30, 0:37 - 0:39:30, 0:44 - 0:46, 0:52 - 0:53:40, 0:57 - do konce
https://www.zkouknito.cz/video_144076_romeo-a-julie-2-dil


3. Dokonči do literatury zápis Romeo a Julie doplněním textu:


________________, Juliin bratranec, zabije Romeova přítele ___________________ a Romeo následně zabije _________________. Za jeho vraždu je vyhoštěn z města Verony a odchází do _________________.
Julii chce její otec provdat za Parida, proto Julie požádá svatého otce o pomoc. Ten jí dá nápoj, po kterém Julie vypadá jako ­­­___________, ve skutečnosti ale jen __________. Když Romeo uvidí mrtvou Julii, ze žalu se ________________. Julie se probouzí, vidí mrtvého Romea a probodne se jeho ___________. Rodiny se nad mrtvými dětmi nakonec usmířily.

Kontrola – chytrý sešit a přepsanou mluvnici zkontrolujeme ve škole. Prosím o vyfocení těch stran z pracovního sešitu, sešitu procvičování, slohu a literatury, kam jsi něco psal(a) a zaslání na email kveta.dasevicova@synam.cz (můžeš také použít Messenger nebo WhatsApp) do čtvrtka 9.4.


Hodně zdaru a pevné zdraví !!!


06.04.2020 | Mgr. Květa Daševičová